صفحه اصلی > کنفرانس در آیینه رسانه‌ها
.: کنفرانس در آیینه رسانه‌ها

خبر گزاری فارس

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حبیب‌رضا ارزانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها اظهار کرد: نگاه ما از ابتدا به موضوع بازی‌های رایانه‌ای یک نگاه تهدیدآمیز بود چرا که فکر می‌کردیم فرهنگ غربی را به داخل ایران وارد می‌کند.وی با بیان اینکه راهبرد به آینده بازی‌های رایانه‌ای از سه غالب نگاه منفعل، مدیریت بحران و راهبرد محوری خارج نیست، افزود: در ابتدای ورود این بازی‌ها به ایران نگاه منفعل داشتیم، پس از آن نگاه مدیریت بحران و امروز نگاه سوم در ایران حاکم شده است.

خبرگزاری مهر

 

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رحیمی ظهر چهارشنبه در دومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها که به مدت دو روز در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما این است که در حوزه های نو و جدید همیشه از میانه راه وارد شده‌ایم و از دقت به مبانی و اصول اولیه این علوم غافل هستیم. وی با بیان اینکه توجه به مبانی در تمامی علوم نوین و بازی‌های رایانه ای  باید مورد توجه باشد، افزود: بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند تاثیرات فرهنگی جدی و اثرات مثبت یا منفی بر روحیه افراد یک جامعه داشته باشد.

خبرگزاری مهر

اصفهان - مدیر کل ارشاد اصفهان گفت: دولت متولی و بخش خصوصی متصدی امور است و بر این اساس ورود بخش خصوصی برای تولید بازیهای رایانه ای و درآمدزا کردن آن توسط این بخش بسیار مهم است.به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی پیش از ظهر چهارشنبه در دومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها که به مدت دو روز در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: وقتی از استراتژی و راهبری صحبت می کنیم نگاه ما به آینده از سه قالب منفعل، مدیریت بحران و راهبردهای محوری و استراتژیک خارج نیست.وی افزود: پس از ورود بازی های رایانه ای به ایران غالب دیدگاه‌های کارشناسان در ارتباط با تهدیدهای این حوزه بود و سپس دیدگاه های مدیریت بحران و چگونگی برخورد با تهدیدهای این حوزه در کشورمان ایجاد شد.

خبرگزاری ایسنا

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، جواد راستی امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در نخستین دوره این همایش، پژوهش در حوزه بازی امری ناشناخته بود و در دومین سال نیز دلواپسی بر این بود که امکان جذب پژوهش در حوزه بازی به صورت سالانه وجود ندارد اما علیرغم این مسأله، امسال افزایش محسوسی در سطح مقالات ارسالی چه از لحاظ کمی و چه کیفی وجود داشت.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در حوزه نرم افزار و بازی‌های رایانه ای پنج درصد تولید داریم که در افق چشم انداز این میزان باید به 50 درصد برسد. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، حبیب‌ رضا ارزانی امروز (چهارشنبه) در دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه نگاه ما به مسأله بازی‌های رایانه‌ای از حوزه فرهنگ است، اظهار کرد: زمانی که برای نخستین بار بازی‌های رایانه‌ای وارد ایران شد، به این مقوله نگاهی تهدیدآمیز داشتیم که نگاهی منفعل است 

خبرگزاری ایسنا

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تجارت بازی‌های رایانه‌ای از اواخر دهه 90 میلادی به عنوان یک ابزار فرهنگی و اقتصادی دیده می‌شد و امروزه به کسب و کار بسیار بزرگی در سطح بین الملل تبدیل شده است. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان سیدمحمد حسین سجادی نیری امروز (چهارشنبه) در دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه فناوری و تجاری سازی و تبادلات فناوری است. فناوری‌های نوین می‌تواند منجر به حل مسائل پیچیده و همچنین تولید ثروت و ارتقای سطح زندگی مردم شود. در همین راستا تمامی زنجیره‌های پیش تولید فناوری باید در راستای این منظور طراحی شود.

خبرگزاری ایرنا

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی روز چهارشنبه در دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در اصفهان افزود: 20 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در ایران وجود دارد که این تعداد معادل یک‌ چهارم جمعیت ایران است. وی با بیان اینکه ماهانه حدود دو هزار میلیارد ریال برای خرید و ورود این بازی‌ها به کشور هزینه می‌شود، گفت: ایران بزرگترین بازار بازی‌های رایانه‌ای را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری ایرنا

 

به گزارش ایرنا، سیدمحمدحسین سجادی نیری روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در اصفهان افزود: توسعه و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از وظایف مهم معاونت علمی ریاست جمهوری است. سجادی نیری با بیان اینکه عرصه‌های مختلفی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد که عرصه‌های فرهنگی از مهمترین آنهاست، گفت: بخش مهمی از جی دی پی کشورهای توسعه یافته به فناوری‌های نرم اختصاص دارد.

پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه اصفهان

 

 به گزارش وب سايت خبري uinews  دكتر جواد راستي دبير دومين كنفرانس ملي بازي هاي رايانه اي در مراسم افتتاحيه اين همايش اظهار داشت: بازي هاي رايانه اي، هنر هشتم دنياي امروز است كه با بهره گيري از عناصر روانشناسي،جامعه شناسي،هنري و فني، به عنوان يك رسانه،صنعت و هنر جايگاه خود را تثبيت كرده و در جايگاه رسانه اي موثر،فراگير و استراتژيك و صنعتي ثروت آفرين و سودآور قرار گرفته است. در كنار بازي هاي سرگرم كننده ،بازي هاي جدي در درمان،آموزش،تبليغات و فرهنگ سازي جايگاه ويژه اي يافته اند و با اقبال فزاينده اي مواجه شده اند