| اطلاع رسانی > اخبار >
.: اخبار

برنامه سخنرانی‌های دکتر نور شاکر در دانشگاه‌های کشور

به استحضار پژوهشگران عزیز می‌رساند، طی هماهنگی مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان با دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی، خانم دکتر نور شاکر استادیار دانشگاه آلبورگ کپنهاگن دانمارک و از پژوهشگران بنام حوزه‌ی گیم که مهمان دومین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه اصفهان هستند، در تهران نیز سخنرانی‌هایی خواهند داشت.

با سلام

به استحضار پژوهشگران عزیز می‌رساند، طی هماهنگی مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان با دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی، خانم دکتر نور شاکر استادیار دانشگاه آلبورگ کپنهاگن دانمارک و از پژوهشگران بنام حوزه‌ی گیم که مهمان دومین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه اصفهان هستند، در تهران نیز سخنرانی‌هایی خواهند داشت.

عناوین و زمان سخنرانی‌های دکتر شاکر به شرح زیر است:

روز 25 بهمن – دانشگاه تهران - Modeling Human Emotion and Experience in Games

روز 26 بهمن – دانشگاه شهید بهشتی - Gameplay Analytics and Player Modeling

روز 27 بهمن – سخنرانی کلیدی در کنفرانس دانشگاه اصفهان - Procedural Content Generation in Games

چکیده‌ی سخنرانی‌ها به شرح زیر است:

Gameplay Analytics and Player Modeling

What is game analytics? What is the state of the art of gameplay analytics and what are the limits? What are the open challenge questions and the low-hanging fruit?

This talk will shed some light on the game analytics and player modeling by attempting to address the aforementioned questions and reviewing the state-of-the-art in these two overlapping areas.

------------------------------------------------------------------------

Modeling Human Emotion and Experience in Games

Player Modelling have always been a core research topic within the game Computational and Artificial Intelligence research field. The primary focus of this talk is on the use of machine learning for understanding players,their experience,as well as the affective manifestations. We discuss the different approaches for inferring emotions and the possible methods to process single and multimodal input data. We address the problem of inferring experience from behavioral and physiological data and give concrete examples from games where such methods are implemented.

------------------------------------------------------------------------

Procedural Content Generation in Games

Procedural Content Generation (PCG),as defined as the automatic generation of game content with limited or no input from human designer/player,is a rapidly growing field offering hope for substantially reducing the authoring burden in games,improving our theoretical and empirical understanding of game design and its influence on players,and enabling entirely new kinds of games and playable experiences.

The talk will present an overview of the different methods of PCG and its application to several game genres. This will be supported by several illustrative examples from research and the industry. The tutorial will cover key techniques employed by PCG such as search-based approaches and constructive methods and their applications for creating different types of content. The tutorial will also discuss the Player-Driven PCG paradigm that focuses on generating player-adapted content and the mix-initiative approach that aims at incorporating human designer/player input with computer-generated content.

 



بازگشت1395/10/30
نظرات کاربران
تاييديه : تشخيص عامل غير انساني    
توجه : نظر شما پس از تایید مدیر سایت در سایت نمایش داده می شود !